mandag 26. april 2010

Vel overstått landsmøte

Da er jeg hjemme fra Fremskrittspartiets landsmøte som ble avholdt på gardermoen nå i helgen som var.

Inntrykkene etter en slik massemønstring er mange, jeg vil først og fremst skryte av alle de fantastisk gode foredragene og talene. Jeg kan trekke fram Tim Phillips som er president i Americans for Prosperity og tidligere formann Carl I. Hagens foredrag som de aller aller beste. Siv holdt en formidabel landsmøtetale der hun trakk fram problemene folk flest møter i hverdagen og hele trondheims Kristian Dahlberg Hauge ble innvalgt i sentralstyret.

"Striden" mellom Søviknes og Hoksrud var noe annet som preget landsmøtet, det er ingen tvil om at denne saken ble en motivasjon for alle de som likte å drive med korridorpolitikk. Jeg følte ikke noe sterkt for noen av kandidatene, men jeg må si at inntrykket jeg fikk av Bård var bedre enn det jeg fikk av Terje. Uansett så har organisasjonen valgt et godt sentralstyre, og det blir spennende nå fram mot 2011 om det går som de politiske kommentatorene spådde på søndag. Vi vil vokse, men bli mer uspiselige for samarbeid. Uspiselige har vi vært tidligere også, det er nemlig ikke enkelt å være en protestbevegelse som arbeider for folk flest og mot eliten.

Nå begynner uansett jobben for å få valgt Kristian inn som byrådsleder i 2011 og jeg gleder meg til å drive valgkamp igjen!

Ingen kommentarer: